انتخاب سردبیر, معرفی مقاله

تراکم شهری: مفهومی در حال تحول از یک پدیده نوظهور

تراکم شهری

تراکم شهری، شکل فضایی بسیار توسعه‌یافته‌ای از شهرهای یکپارچه است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که روابط میان شهرها از فقط رقابت به رقابت و هم‌کاری تغییر کند.

شهرها در یک تراکم شهری، به شدت یکپارچه شده‌اند، که این تراکم را به یکی از مهم‌ترین حامل‌ها برای توسعه اقتصادی جهانی تبدیل می‌کند. مطالعات بر روی معیار های چگالی جمعیت در شهر در دهه‌های اخیر افزایش‌یافته است.

در وبلاگ شهرسازی سعی میکنیم تا بیشتر شما را با مقالات به روز دنیا که بیشتر مورد توجه محققان بوده است آشنا کنیم.

این مقاله تحت عنوان Urban agglomeration: An evolving concept of an emerging phenomenon منتشر شده است. که در پایین این صفحه میتوانید آن را دانلود کنید

تراکم شهری

در جامعه پژوهشی، یک اجماع با توجه به اینکه تراکم شهری چیست. چگونه در فضای جغرافیایی ترسیم می‌شود، چه مدل‌های کارآمدی برای مدیریت تراکم شهری وجود دارند و غیره، حاصل نمی‌شوند.

بررسی حاضر به بررسی ۳۲،۲۳۱ کار مرتبط با شهر از ۱۲۰ سال گذشته می‌پردازد تا تعریفی نظری و عملی از تراکم شهری ارائه دهد. علاوه بر این، از طریق این مرور گسترده ادبیات و کار می‌دانی در چین، پژوهش حاضر، چهار مرحله از گسترش فضایی تراکم شهری را شناسایی کرده. و رویکردها و استانداردهای قابل اجرایی را برای تعریف تراکم شهری پیشنهاد می‌کند.

هدف از این مطالعه ارائه مبنایی علمی برای توسعه سالم و پایدار چگالی جمعیت شهری است. ​

جمع بندی

پس از مرور بیش از ۳۰۰۰۰ کار تحقیقاتی مرتبط با مفهوم تراکم شهری، این مرور مطالعات مربوط را از هر دو دیدگاه مفهوم و اندازه‌گیری خلاصه می‌کند.

جالب است یک اجماع بر سر اینکه چه چیزی یک شهری را تشکیل می‌دهد. یا حتی با در نظر گرفتن یک اصطلاح برای نامگذاری چنین سازمان فضایی شهرها، به سختی در دسترس است، اما این پدیده نوظهور به وضوح در افق قرار دارد.

مطالعات متعددی در سراسر جهان، به ویژه در چین در طول دو دهه گذشته، نشان می‌دهند. که درک بهتر، تعریف علمی، مدیریت کارآمد، و برنامه‌ریزی پایدار تراکم شهری ضروری است.

مشارکت ما در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در چین، ما را قادر می‌سازد تا به وضوح این اهمیت را درک کنیم. ما ادعا می‌کنیم که افزایش نرخ جمعیت نقطه ای شهری، حامل اصلی توسعه اجتماعی – اقتصادی چین و دیگر مناطق در آینده قابل‌پیش‌بینی خواهد بود.

مطالعات در این زمینه احتمالا به افزایش خود ادامه خواهند داد. ما به دقت آنچه را که در دستور کار مطالعه تجمع شهری قرار دارد، بررسی خواهیم کرد و یافته‌های جدید را به موقع گزارش خواهیم داد. ​

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “تراکم شهری: مفهومی در حال تحول از یک پدیده نوظهور

  1. بازتاب: مریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *