اخبار, انتخاب سردبیر

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری (تحصیلات تکمیلی) سراسری ۱۴۰۳ بر روی سایت sanjesh.org در زمان مشخص منتشر شده است.

داوطلبان می توانند با مطالعه تمامی بندهای موجود در دفترچه از تمامی شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، سهمیه ها و …به صورت کامل با خبر شوند.

گروه وبلاگ شهرسازی برای شما داوطلبان گرامی آرزوی موفقیت میکند.

تحصیلات تکمیلی در ایران

تحصیلات تکمیلی در کشور عزیزمان ایران یکی از چالش های نسل حاضر میباشد، حتما میپرسید چرا؟؟

برای پاسخ به این سوال باید جوانب گوناگون آن را بررسی کرد. از همین رو میتوانیم از سیاست های دولت در بهره گیری افراد متخصص شروع کنیم.

در محیط های دولتی که از آنها میتوان به وزارت راه و شهر سازی، شهرداری ها، وزارت کشور و … اشاره کرد. در این دستگاه ها علاقه ای به استفاده از افراد زبده در مباحث حیاتی نیست. شاید این بتوان عدم توانایی برخی مدیران را در اداره افراد توانا تر دانست این موضوع در شرکت های خصوصی کمتر به چشم میخورد.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403

هرچند در شرکت های خصوصی نیز به واسطه این که تقریبا تمامی پروژه های مربوط به حوزه شهرسازی توسط کارفرمایان دولتی ارائه میگردد نیز گاهی شاهد بی میلی ها نسبت به افراد متخصص میشویم.

ادامه بحث فوق را میتوان در موضوع حقوق و دستمزد یافت. حتما شما هم متوجه حقوق و دستمزد پایین افراد متخصص در کشور شده اید که شاید در آینده ای نچندان دور به آن پرداختیم.

حقوق پایه وزارت کار برای افراد با مدرک کارشناسی ارشد رقمی بسیار شگفت انگیز است. همین مسئله سبب شده دانشجویان علاقه ای به ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی نداشته باشند.

از طرف دیگر محدودیت هایی چون قانون نظام وظیفه سبب چشم پوشی دانشجویان از معایب ادامه تحصیل شده. راهی گریز را پیش روی آنان قرار میدهد تا زمان رفتن به خدمت را به تعویق بیاندازند.

اما از طرفی نبود موقعیت های شغلی مناسب برای این افراد باعث شده تا به دنبال مهارت های بیشتر در مقاطع ارشد قدم بگذارند. اما با توجه به آمار رسمی کشور افرادی که تحصیلات کمتری دارند در معرض بیکاری کمتری قرار دارند.

جمع بندی

در نهایت باید اذعان کرد که جوانان و نو جوانان هر کدام با توجه به شرایط موجود انتخاب های متفاوتی می کنند. امیدواریم مسئولان کشور عزیزمان از این فرصت حداکثر استفاده را بکنند و آینده ای روشن برای فرزندان این آب و خاک رقم بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *