اخبار

آسمان خراش پروژه نئوم در حال ساخت

آسمان خراش

در پی شگفتی‌هایی چون اهرام جیزه و دیوار چین، حالا عربستان سعودی با معرفی شهر آسمان خراش «لاین»، نوبت خود را برای خلق شگفتی جدیدی در جهان ایفا می‌کند. این پروژه که ممکن است در نگاه اول بسیار بزرگ و غیرقابل باور به نظر برسد، با وجود تمام شک‌ها و تردیدها، به طور واقعی آغاز شده و در حال پیشروی است.

«لاین»، آسمان خراش که جزئی از پروژه بزرگ نئوم است، یک ساختار عظیم آینه‌ای در دل بیابان‌های عربستان به شمار می‌آید که قصد دارد تا جمعیتی نزدیک به ۹ میلیون نفر را در خود جای دهد، که تقریباً برابر با جمعیت شهر نیویورک است. این سازه با طول ۱۷۰ کیلومتر، ارتفاع ۵۰۰ متر و عرض ۲۰۰ متر، علاوه بر مسائل حقوق بشر و زیست‌محیطی، با چالش‌های عملیاتی قابل توجه دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد و حاکم فعلی عربستان سعودی، علاقه خود را به ساخت این سازه ابراز داشته است. شواهد فعلی نشان می‌دهند که پروژه «لاین» به طور رسمی آغاز شده و در حال اجرا است. یک ویدئو جدید منتشر شده در وب‌سایت نئوم، بزرگ‌ترین عملیات خاکبردارى جهان را به تصویر کشیده است که در آن خاکبردارى‌های گسترده‌ای در صحرای عظیم صورت گرفته و ماشین‌آلات سنگین در حال آماده‌سازى زیرساخت‌های لازم برای ساخت هستند. این فعالیت‌ های عظیم به صورت شبانه‌روزى ادامه دارند تا هفتگى مقادیر هنگفتى خاک و آب جابجا شود.

«لاین» نقطه کانونى پروژه نئوم است، اما تعداد ديگر پروژه‌ های در حال اجرای عظيم در عربستان سعودى نيز قابل توجُّـــــــــــــــــــــــــــــــــــُ ه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *