اخبار

آیین نامه اجرایی طرح کلید به کلید ابلاغ شد

طرح کلید به کلید

محمد آیینی طی آخرین مصاحبه خود اعلام داشت که در طرح کلید به کلید 10 هزار خانه بخش فرسوده نوسازی خواهد شد.

بر این اساس این طرح ساکنین بافت های فرسوده میتوانند یک واحد نوساز به جای واحد فعلی فرسوده خود یا زمین دولتی با احتساب 40 درصد تخفیف معاوضه نمایند.

معاونت وزیر راه و شهرسازی در میانه شهریور ماه 1402 عنوان داشته بود: در محله های فرسوده که تراکم جمعیت از میانگین بالاتر باشد و ساکنین آن از منظر خدمات زیر بنایی و روبنایی دچار مشکل هستند. با هدف کاهش تراکم جمعیت و افزایش کیفیت زندگی طرح کلید به کلید در این بافت های فرسوده شهری که تحت عنوان بند “ث” تبصره 11 قانون بودجه 1402 آمده و آیین نامه اجرایی آن توسط دولت ابلاغ شده است. این وعده حال حاضر با اعلام عمومی اجرایی خواهد شد.

جناب آقای آیینی افزود: در طرح کلید در دست در بخش های فرسوده شهری سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری ایران همیاری کامل را دارند ومرحله عملیاتی و اجرایی آن در حال انجام شدن است. سال 1402 به واسطه طرح کلید به کلید 10 هزار پلاک مسکونی نوسازی خواهند شد و صاحبان آن صاحب مسکن نوساز خواهند شد.

شرایط متقاضیان

متقاضیان طرح کلید در دست باید سند رسمی شش دانگ داشته باشند به همین جهت صاحبان املاک که اسناد قولنامه ای و غیر رسمی دارند با مراجعه به دفتر ثبت اسناد محل سکونت خود اقدام به سند دار کردن ئاحد خود نمایند.

با توجه به بند “م” تبصره قانون بودجه سال 1402 و ماده 9 قانون حمایت از احیا بهسازی و نوسازی واحد های فرسوده و و ناکارامد شهری در ارتباط با سند دار شدن واحد های تصرف شده در زیستگاه های غیر رسمی باید یادآور شد تمامی مالکانی که در این بخش از شهر ها که فرسوده تلقی میشود باید با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری نسبت به ثبت اسناد مالکیت خود اقدام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *