اخبار

تامین مشارکتی سرانه های شهر پردیس

تامین مشارکتی سرانه های شهر پردیس

آقای خلیل محبت‌خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با سایت خبری وزارت راه و شهرسازی در رابطه با گسترش زیرساخت‌ها و برنامه‌های آن شرکت در رابطه با شهر جدید پردیس، افزود داد: طبق طرح جامع پردیس که هم اکنون در مراحل بازنگری قرار دارد، تمامی سرانه‌ها که شامل سرانه آموزشی، فرهنگی، مذهبی، درمانی، تجاری، فضای سبز و سایر سرانه‌ها باید ساخت و تکمیل شود که بر اتمام و تحویل در زمان تعیین شده زیرساخت‌ها در شهر جدید پردیس پافشاری داریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از تبیین پکیج مشارکت برای دعوت سرمایه‌گذار در بهبود سرانه‌ها در پردیس، اطلاع داد.   

شرکت عمران شهر جدید پردیس در رابطه خط متروی پردیس و طرح های شرکت جهت پیش بینی و احداث مترو، افزود: طرح متروی شهر جدید پردیس مشکلاتی داشت که در انجمن ترافیک استان بررسی و برای تایید پایانی به شورای ترافیک کشور در آن وزارت خانه ارسال شد و مشکلات آن حل شده است. ایراد بزرگ متروی پردیس تامین بودجه است و به جز سرمایه‌گذار که باید این مهم را پیگیری کند، با تامین مالی دولتی امکان تکمیل این پروژه وجود ندارد. در نتیجه در تلاش هستیم تا از بقیه راه های تامین مالی این مهم را دنبال و انجام دهیم.

همچنین وی تاکید کرد: در رابطه مسکن مهر با پیش بینی هایی که در نظر گرفته‌ایم تلاش خواهیم کرد تا همه موارد به طور برخط برای درخواست کنندگان دنبال و اطلاع‌رسانی کنیم.  

محبت خواه در رابطه با معامله شدن و فروش واحدهای مسکونی مهر در شهر پردیس، اذعان داشت: اگر واحدی به عنوان سوداگری و دلالی فروخته شود، هیج گونه تسهیلاتی به این خانه ها تعلق نمی‌گیرد و جلوی آن را گرفته میشود.

این گونه تامین مالی برای تخصیص منابع به پروژه های شهری یکی از متداول ترین نوع تخصیص منابع در جهان است که حرکت به سمت جدا کردن از بودجه دولتی از شهر هاست بسیار پسندیده میباشد ولی باید دید ساز و کار طراحی شده برای این تامین مالی سرمایه گذاران را به همکاری ترغیب میکند یا خیر. هنوز فرصت زیادی برای نظر دادن در رابطه با این مهم باقیست نتیجه کار اهمیت بیشتری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *